Tramvaj ve Zdibech?

Vše o všem, co třeba nikam nepatří.
MacFig
Příspěvky: 939
Registrován: úte lis 22, 2005 8:51 am
Bydliště: Skopec 123, 250 66, Zdiby - Brnky
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvaj ve Zdibech?

Příspěvek: # 12516Příspěvek MacFig
pát led 25, 2019 9:37 am

Zdroj: https://prazsky.denik.cz/z-regionu/prah ... 90124.html

Praha už žádá o první razítko pro tramvajovou trať do Zdib
dnes 05:12

/INFOGRAFIKA/ První protažení tramvaje za hranice hlavního města do Středočeského kraje pokročilo v přípravách. Krajská správa silnic Středočeského kraje, která bude jedním z investorů nové trasy, už podala žádost o posouzení vlivu stavby na životní prostředí.

Kudy pojedou tramvaje z Prahy do Středočeského kraje. Infografika.Jde o jeden z prvních důležitých kroků k celé stavbě, která má podle materiálu být hotová v roce 2023. Minulé i současné vedení Prahy dává rozšiřování tramvají velkou prioritu. Vyvedení tramvaje za město má odvést současně část aut od zajetí až do hlavního města. I kvůli tomu počítají s vybudováním dvou velkých parkovišť u tramvajových zastávek. U Zdib vznikne parkoviště s 420 místy, na Terminálu Sedlec, kde bude tramvajová smyčka, parkovací dům pro 840 aut.

Praha plán na tramvaj vysvětluje především rostoucí příměstskou zástavbou a silným automobilovým provozem.

„Cílem záměru je zefektivnění, zatraktivnění a především zkapacitnění veřejné dopravy v severní oblasti středočeského regionu na rozhraní hlavního města Prahy a Středočeského kraje, kdy současné autobusové spoje již kapacitně nedostačují. Dalším důvodem připravované výstavby trati je omezení počtu automobilů jedoucích ze Středočeského kraje do Prahy a jejich zachycení již na periferii na novém parkovišti P+R u dálnice D8 v katastru obce Sedlec,“ uvádí autoři v rozsáhlé dokumentaci, ke které se teď mají možnost vyjádřit nejen úřady, ale i občané.
Stavba za dvě miliardy korun

Pět a půl kilometru dlouhá trať vede z velké části po stávající silnici II/608 z Kobylis do Zdib. Po dokončení by se měla tramvaj dostat do Kobylis z konečné do deseti minut, řidiči přijíždějící na okraj Prahy pak budou v kombinaci s metrem ve středu města do půl hodiny.

Trať je novostavbou, jen na začátku jde o rekonstrukci 150 metrů současné tratě do kobyliské vozovny. Dálnici D8 má překonat mostní estakádou, kde bude konečná s pracovním názvem Sedlec a parkovacím domem pro tisíc aut. Další záchytná parkoviště mají vzniknout ještě po trase.

Podle prvních odhadů má trať vyjít na zhruba dvě miliardy korun. Vznikne celkem šest nových zastávek: Kobyliská, Prunéřovská, V Rybníčkách, U Celnice a U Kostela. Konečná bude Sedlec, zvažuje se i další protažení až přímo do obce, nejen k dálnici.



MacFig
Příspěvky: 939
Registrován: úte lis 22, 2005 8:51 am
Bydliště: Skopec 123, 250 66, Zdiby - Brnky
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvaj ve Zdibech?

Příspěvek: # 12518Příspěvek MacFig
stř úno 06, 2019 1:43 pm

Zdroj: https://rakovnicky.denik.cz/z-regionu/t ... 90204.html

Tramvajová trať do Zdib se už může projektovat
4.2.2019

Střední Čechy – O kousek blíž k tomu, aby se sny o protažení tratí pražských tramvají i za hranice metropole do středních Čech staly skutečností, přispívá posun v přípravách na vybudování tratě z Kobylis do Zdib. Od úvah a plánů se již přešlo ke konkrétním krokům – a věci dospěly dokonce tak daleko, že se bude projektovat.

V pondělí krajští radní odsouhlasili, že zpracování projektové dokumentace bude zadáno sdružení firem Společnost TT Zdiby. Jde o vítěze soutěže s nejvýhodnější nabídkou, přičemž v rámci sdružení spojuje síly trojice firem: Pragoprojekt, Metroprojekt Praha a Dopravní a inženýrské projekty. Projekt zahrnující nejen plány na vybudování 5,5 kilometru trati, ale i rekonstrukci části silnice II/608, má sdružení dodat za 44,6 milionu korun.

Začátku projektování by již nemělo nic bránit, potvrdila v pondělí hejtmanka Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO). „Rada poskytla souhlas Krajské správě a údržbě silnic Středočeského kraje, aby zadala zakázku zmíněnému sdružení firem,“ konstatovala. S dodatkem, že podle loňské dohody s bývalým vedením Prahy se kraj a hlavní město podělí o financování přípravných prací, a to podle poměru délky kolejí na svém území: z rozpočtu krajské správy silnic se má zaplatit 45 procent a Dopravní podnik hl. m. Prahy by měl doplatit zbylých 55 procent. Na samotnou stavbu, s níž se počítá od letoška do roku 2022, má středočeská správa silnic žádat o stoprocentní dotaci. Podle předpokladů by se peníze mělo podařit získat od Státního fondu dopravní infrastruktury nebo z evropských fondů.

Vybudování tramvajové trati nemá být přínosem jen pro Zdiby, Sedlec a další obce při severním okraji metropole podél silice II/608, ale i pro obyvatele městské části Prahy Dolní Chabry. Veřejnou dopravu pro ně zajišťují autobusy, které až nemile často uvíznou v kolonách. Vliv dopravních zácp by nová trať měla výrazně omezit. Její existence také podle očekávání může řadu lidí zlákat k tomu, aby při každodenním dojíždění do zaměstnání přesedli ze svých aut do tramvaje, protože nabídne alternativu nejen ekologičtější, ale i levnější. Hejtmanka Jermanová zdůraznila, že se počítá i s provázaností trati na plánovaná parkoviště P+R.

O tom, že by obyvatelům středních Čech žijícím v blízkosti hlavního města mohly vylepšit cestování za prací právě tramvaje, se uvažuje i v dalších regionech. V minulosti zástupci hejtmanství i magistrátu zmiňovali například směr na Čestlice, a to s možností případného prodloužení až do Průhonic. O nějaké formě kolejového napojení na budoucí konečnou stanici chystané linky D pražského metra v Písnici se uvažuje také pro Jesenici.
Zbyněk Smetana
Skopec 123
250 66 Zdiby - Brnky
--------------------------------
Obec pro všechny generace

Odpovědět