Rekonstruovaná Ústecká (vjezd do Prahy)

Na to co Vás trápí, můžou nás trápit společné věci tak je lepší na to jít společně:-). A samozřejmě pište i co Vás netrápí - co Vás těší
Odpovědět
.Jan.
Příspěvky: 3
Registrován: sob lis 01, 2014 8:41 pm

Rekonstruovaná Ústecká (vjezd do Prahy)

Příspěvek: # 9891Příspěvek .Jan.
stř lis 12, 2014 12:04 am

Koho také štve způsob, jak ze čtyřproudé staré dálnice udělala Praha po rekonstrukci dvouproudou, tak nějaké info najdete tady:
http://www.praha8.cz/Doprava-1
Mně se teda nelíbí (mimo jiné), že tím Dolní Chabry přesunuly problémy s dopravní zácpou do Zdib, a píšu na magistrát stížnost. Bude to téma pro zastupitele obce? Díky předem za odpověď Jan Mlynář



jenik789
Site Admin
Příspěvky: 3063
Registrován: pon říj 31, 2005 2:16 pm
Bydliště: Zdiby
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstruovaná Ústecká (vjezd do Prahy)

Příspěvek: # 9892Příspěvek jenik789
stř lis 12, 2014 9:29 am

.Jan. píše:Koho také štve způsob, jak ze čtyřproudé staré dálnice udělala Praha po rekonstrukci dvouproudou, tak nějaké info najdete tady:
http://www.praha8.cz/Doprava-1
Mně se teda nelíbí (mimo jiné), že tím Dolní Chabry přesunuly problémy s dopravní zácpou do Zdib, a píšu na magistrát stížnost. Bude to téma pro zastupitele obce? Díky předem za odpověď Jan Mlynář
Dobry den,

za nasi Koalici 2014-2018 (viewforum.php?f=53) Vam mohu potvrdit, ze celou situaci se snazime resit jiz od doby, kdy k zmene doslo. Budeme Vas informovat o nasich krocich.
V soucasne dobe zajistujeme vice detailu a kontujeme dalsi mozne organizace, ktere nam mohou pomoct. Udajne pozadavek vznikl od lidi co bydli v Chabrech, kde si stezovali na nedodrzovani rychlosti.

Dekujeme za prispevek

pro dohledatelnost prikladam text z webu Prahy 8
*************************************************************************************************************************************

Zúžení ulice Ústecká / Pražská po rekonstrukci (S. Vávrová 03.11.2014 9:23) – Doprava
Dobrý den,
prosím o vysvětlení záměru, kterým byly dvouproudové ulice Ústecká a Pražská (výpadovka z Dolních Chaber směrem n a Zdiby a D8) po rekonstrukci zúžené ze dvou pruhů na jeden.
Dva měsíce desítky tisíc obyvatel obcí na sever od Prahy trpělivě snášeli nelogickou souběžnou rekonstrukci D8 a Ústecké / Pražské ulice, tj. dvou hlavních a v podstatě jediných příjezdových komunikací ze severu do Prahy. Zdržení v ranní špičce v úseku mezi Zdiby a Dolními Chabry běžně dosahovalo 20-30 min. K 1.11.2014 byly ulice Pražská / Ústecká znovu otevřeny, ale pouze v jednom pruhu, druhý pruh je pro motorová vozidla uzavřený (z mého pohledu i nesmyslně značený, ale třeba jsem se jen špatně dívala…). Výsledkem je dnešní ranní dopravní zácpa v délce trvání cca 15-20 min. v místě, kde nikdy před rekonstrukcí dopravní zácpy nebyly. Mohu se zeptat na smysl tohoto zúžení? Pochopila bych, kdyby to byl pruh vyčleněný pro autobusy, ale nikoliv zde – nikdy tu dříve ani v ranní špičce auta nečekala (mimo ojedinělých dopravních nehod apod.) a autobusy plynně jezdily normálními pruhy. Prosím o vysvětlení, já ani nikdo ze sousedů tuto změnu nechápeme…
Děkuji,
S.Vávrová

Odpověď: (Vlk 03.11.2014 16:04)
Vážená paní Vávrová,

silničním správním úřadem pro místní komunikace I. třídy na území hlavního města Prahy je odbor dopravních agend (ODA) MHMP. V případě komunikace Ústecká je kompetentní osobou Ing. Aleš Krejča, (tel.: 236 004 324, e-mail: Ales.Krejca@praha.eu). Odbor dopravy ÚMČ Praha 8 není kompetentní v rozhodování o dopravních opatřeních na těchto komunikacích. Provedenou rekonstrukci ul. Ústecká i nově vzniklé dopravní opatření povoloval výše uvedený ODA MHMP. Doporučuji se proto přímo obrátit na uvedený kontakt, kde Vám bude sdělen důvod tohoto omezení. Co se týče uvedené komunikace Pražská, ta se nachází mimo území hlavního města Prahy, jedná se o Zdiby, okres Praha – východ, kde silniční správní úřad pro komunikace I. třídy vykonává Krajský úřad Středočeského kraje, oddělení dopravně správních agend, tel.: 257 280 140.
Hezký den.

S pozdravem

Mgr. Lenka Kaplanová
pověřená vedením odboru dopravy
Odpověď: (Vlk 11.11.2014 13:23)
Vážená paní Vávrová,

vzhledem k množícím se dotazům týkajících se zúžení komunikace Ústecká, která je komunikací I. třídy, si vyžádal odbor dopravy ÚMČ Praha 8 vyjádření silničního správního úřadu, jímž je pro komunikace I. tříd odbor dopravních agend MHMP (nikoliv odbor dopravy ÚMČ Praha 8). Změnu dopravního režimu na komunikaci Ústecká povoloval výše zmíněný odbor. Níže je uvedeno vyjádření ODA MHMP – Ing. Aleše Krejči, který je v této věci kompetentní. V případě dalších dotazů v této věci je možnost obracet se na níže uvedený kontakt.


Vyjádření ODA MHMP:
„dovolte mi reagovat na Váš podnět ve věci zúžení komunikace Ústecká.

Ke zúžení komunikace Ústecká v Praze 8 - Dolních Chabrech došlo na základě řady jednání, kde byl vznášen požadavek ze strany samosprávy městské části Praha - Dolní Chabry na zklidnění ulice Ústecká v obou směrech.

Na základě skutečnosti, že v celé své délce v zastavěné části je ulice Ústecká v Dolních Chabrech vždy před přechodem zúžená na jeden jízdní pruh, přistoupil náš úřad na skutečnost, že tato komunikace bude jednopruhová již od hranice hl. m. Prahy a proto souhlasil s úpravou dopravního značení, která byla provedena po souvislé údržbě, která právě skončila. Úprava dopravního režimu byla provedena takovou formou, aby v případě dlouhodobějších problémů na Cínovecké ulici umožňovala dvoupruhové uspořádání tak, jak tomu bylo doposud. Dopravní režim byl upraven svislým a vodorovným dopravním značením, nikoli stavebně.

Dále musím konstatovat, že kapacita této komunikace je daná jejím nejužším místem. Toto místo bylo na křížení s ulicí Spořická, kde Ústecká ulice byla zúžena do jednoho jízdního pruhu, tak aby umožňoval bezpečné vyjetí vozidel ze Spořické ulice.

Z výše uvedeného vyplývá, že jsme toto místo jen posunuli o cca 850 metrů ven z obydlené části Dolních Chaber tak, aby bylo zabráněno negativním účinkům z nedodržování dopravních předpisů, kterými byly nadměrný hluk a exhalace.

Pokud máte na mysli denní ranní kongesci na Ústecké ulici v Dolních Chabrech, tak ta nebyla způsobena námi odsouhlasenou úpravou, ale změnou priorit řidičů, kteří raději preferují tuto komunikaci od jízdy po dálničním přivaděči D8–Cínovecká–Liberecká–V Holešovičkách. Na základě velmi rozsáhle bytové výstavby a každodennímu dojíždění desítky tisíc lidí do hlavního města Prahy ze středních Čech, bude vždy při ranních špičkách velmi obtížné, aby tato komunikace pohltila všechna vozidla bez kongesce, neboť kapacita komunikace je pevně dána svými následnými úseky (viz výše), a proto ranní kongesce na Ústecké ulici budou s nebo bez výše provedené úpravy“.

S pozdravem,

Ing. Aleš Krejča
odbor dopravních agend - silniční správní úřad
Magistrát hl. m. Prahy
Jungmanova 29, Praha 1
tel.: 236 004 324, Ales.Krejca@praha.eu
Jeník - Jan Česnek
Admin portálu Zdiby ON-LINE http://www.zdiby.cz

Člen Kaštánek Zdiby Z.S. a ZdibyNet, z.s.
Nebojím se říct nebo napsat co si myslím.

Koalice na obdobi 2014÷2018.

OSZ
Příspěvky: 466
Registrován: úte lis 08, 2005 11:11 pm
Bydliště: Habrová 145, Zdiby

Re: Rekonstruovaná Ústecká (vjezd do Prahy)

Příspěvek: # 9893Příspěvek OSZ
čtv lis 13, 2014 11:56 am

Proč máme mít přes Zdiby autostrádu? Líbeznice si odkloní dopravu na D8 a tím i na II/608 přes Zdiby. Je to zvláštní, že každá normální obec řeší, jak obec a její občany ochránit před nadměrnou dopravou. To, co se podařilo Chabrům je záslužné i pro Zdiby a jestliže by rekonstrukce Pražské měla pokračovat i přes Zdiby (je to uvažováno), tak by Zdiby měly postupovat obdobně. Ti, co si chtějí krátit cestu přes naší obec si musí zvyknout, že pro tranzitní dopravu je určená dálnice D8. Takže díky, že alespoň v Chabrech mají rozum a sílu protlačit to, co se jim podařilo.

rasputin
Příspěvky: 720
Registrován: úte dub 21, 2009 5:32 am

Re: Rekonstruovaná Ústecká (vjezd do Prahy)

Příspěvek: # 9894Příspěvek rasputin
čtv lis 13, 2014 2:47 pm

OSZ píše:Proč máme mít přes Zdiby autostrádu? Líbeznice si odkloní dopravu na D8 a tím i na II/608 přes Zdiby. Je to zvláštní, že každá normální obec řeší, jak obec a její občany ochránit před nadměrnou dopravou. To, co se podařilo Chabrům je záslužné i pro Zdiby a jestliže by rekonstrukce Pražské měla pokračovat i přes Zdiby (je to uvažováno), tak by Zdiby měly postupovat obdobně. Ti, co si chtějí krátit cestu přes naší obec si musí zvyknout, že pro tranzitní dopravu je určená dálnice D8. Takže díky, že alespoň v Chabrech mají rozum a sílu protlačit to, co se jim podařilo.
Tímto krokem se CHabry vrátily o 49 let zpět.Zbytečně zabrali zahrady u přilehlých domků dvouproudé silnice a zbytečně utopili domky pod úroveň vozovky. Tak se vrátil i komfort dopravy. Padesátka je příliš rychlá, chtělo by to třicítku, nebo nějaký ten retardér.

.Jan.
Příspěvky: 3
Registrován: sob lis 01, 2014 8:41 pm

Re: Rekonstruovaná Ústecká (vjezd do Prahy)

Příspěvek: # 9896Příspěvek .Jan.
pát lis 14, 2014 11:42 pm

OSZ píše:Proč máme mít přes Zdiby autostrádu? Líbeznice si odkloní dopravu na D8 a tím i na II/608 přes Zdiby. Je to zvláštní, že každá normální obec řeší, jak obec a její občany ochránit před nadměrnou dopravou. To, co se podařilo Chabrům je záslužné i pro Zdiby a jestliže by rekonstrukce Pražské měla pokračovat i přes Zdiby (je to uvažováno), tak by Zdiby měly postupovat obdobně. Ti, co si chtějí krátit cestu přes naší obec si musí zvyknout, že pro tranzitní dopravu je určená dálnice D8. Takže díky, že alespoň v Chabrech mají rozum a sílu protlačit to, co se jim podařilo.
Nezlobte se na mě, ale Vám přijde normální opravit dva pruhy o délce skoro kilometr a pak je zavřít? Já bych skoro řekl, že pokud je teda správné takto bránit dopravě, pak ten asfalt mohli použít jinde. Mohli rovnou opravit Ústecké jen půlku a na té dovolit předjíždění, jako to je na jiných podobných silničkách vstupujících Prahy (a že nemám pocit, že by jim takové řešení pomohlo od tranzitní dopravy).

A díky Jenikovi za odpověď, ještě se ozvu se svým textem pro magistrát...

broucek
Příspěvky: 51
Registrován: stř srp 08, 2007 8:07 pm

Re: Rekonstruovaná Ústecká (vjezd do Prahy)

Příspěvek: # 9900Příspěvek broucek
úte lis 18, 2014 1:46 pm

OSZ píše:Proč máme mít přes Zdiby autostrádu? Líbeznice si odkloní dopravu na D8 a tím i na II/608 přes Zdiby. Je to zvláštní, že každá normální obec řeší, jak obec a její občany ochránit před nadměrnou dopravou. To, co se podařilo Chabrům je záslužné i pro Zdiby a jestliže by rekonstrukce Pražské měla pokračovat i přes Zdiby (je to uvažováno), tak by Zdiby měly postupovat obdobně. Ti, co si chtějí krátit cestu přes naší obec si musí zvyknout, že pro tranzitní dopravu je určená dálnice D8. Takže díky, že alespoň v Chabrech mají rozum a sílu protlačit to, co se jim podařilo.
Docela by mě zajímalo, jaké byste navrhoval řešení té "ochrany před nadměrnou dopravou" a to v souvislosti s plánovanou rekonstrukcí Pražské? Bohužel je to u nás takřka neřešitelný problém a pravdou je, že v ranní špičce se kolony jednoduše odsunuly z Prahy do Zdib.
Jo a jinak je pravda, že Chabry mají značnou sílu, dlouhé prsty.....bohužel zdibské občany nikdo takto nebrání :-(

OSZ
Příspěvky: 466
Registrován: úte lis 08, 2005 11:11 pm
Bydliště: Habrová 145, Zdiby

Re: Rekonstruovaná Ústecká (vjezd do Prahy)

Příspěvek: # 9901Příspěvek OSZ
úte lis 18, 2014 4:12 pm

Dobrý den a děkuji za diskuzi!
Řešení je to vskutku netradiční, ale jestliže to odradí řadu řidičů si usnadňovat cestu přes zastavěná území, tak proč ne. To, že opravili všechny pruhy komunikace i když se jezdí pouze ve dvou pruzích, tak to vypadá, že to je na zkoušku, jak to bude fungovat a potom tu je i snaha zachovat kapacitní potenciál této komunikace, protože zrušit ho zcela je krokem nevratným. Rozhodně by bylo vhodné v budoucnu dnes nevyužité pruhy využít pro provoz hromadné dopravy, která by se měla stát pro občany atraktivní nejen cenou, ale i rychlostí. Jinak co se týká úprav komunikace ve Zdibech, tak by to mělo být obdobné jako v Chabrech. Úsekové měření rychlosti, dodělání chodníků s přechody pro chodce, vyznačení jízdních pruhů tj. pro přímý směr i odbočení. Zkrátka komunikace by měla přirozeně usměrnit provoz tak, aby odpovídal tomu, že se projíždí zastavěnou částí obce. Jinak si myslím, že pro nás ze Zdib, kteří jezdí auty není rozhodující, zda cesta do Prahy bude trvat pět, či deset minut. Stále máme příjezd do Prahy nadstandardní.

rasputin
Příspěvky: 720
Registrován: úte dub 21, 2009 5:32 am

Re: Rekonstruovaná Ústecká (vjezd do Prahy)

Příspěvek: # 9902Příspěvek rasputin
úte lis 18, 2014 6:12 pm

Kdyby tam alespoň namalovaly pruh pro cyklostezku, aby se alespoň trochu využil.

.Jan.
Příspěvky: 3
Registrován: sob lis 01, 2014 8:41 pm

Re: Rekonstruovaná Ústecká (vjezd do Prahy)

Příspěvek: # 9911Příspěvek .Jan.
úte lis 25, 2014 10:31 pm

Poslal jsem stížnost na magistrát (s kopií na naši obec a na Prahu 8) a požádal jsem je o informaci, jakým postupem k takovému řešení vlastně dospěli. Pokud něco odepíší, podělím se. Moje argumenty v té stížnosti jsou následující:

1. Dva právě zrekonstruované jízdní pruhy, každý v úseku nejméně 850 metrů, nejsou na této důležité komunikaci provozovány. Jejich rekonstrukce, která byla jistě nákladná, postrádá touto úpravou jakýkoli smysl.
2. Řidič nyní nesmí použít druhý pruh k předjetí pomalu jedoucího vozidla, i když pro takové omezení neexistují žádné bezpečnostní ani dopravní důvody. Tato úprava je zejména na výjezdu z Dolních Chaber absurdní - jde o úsek ve stoupání, který za hranicí Prahy plynule ústí do dvou proudů. Vymáhat tím nižší rychlost je v principu nesprávné, z hlediska obecného povědomí o dopravních předpisech škodlivé a ke zklidnění dopravy to rozhodně nevede.
3. V opačném směru, na vjezdu do Dolních Chaber jste skutečně posunuli kongesci dopravy několik set metrů ven za poslední obydlenou část Dolních Chaber. Rozhodně ale nelze říci „jen“ posunuli, tento posun má závažné nežádoucí důsledky. Kongesce byla dříve environmentálně přijatelnější, neboť se popojíždělo z kopce, a to z větší části v otevřené krajině. Nyní se popojíždí do kopce, a to mnohem častěji již v přímo v obci Zdiby. Také nelze přijmout tvrzení, že se posunem kongesce dopravní kapacita komunikace nijak nemění: Kongesce nyní zasahuje i Celní úřad s přilehlou autobusovou zastávkou a bohužel i kruhový objezd u nájezdu na dálnici D8.

broucek
Příspěvky: 51
Registrován: stř srp 08, 2007 8:07 pm

Re: Rekonstruovaná Ústecká (vjezd do Prahy)

Příspěvek: # 9912Příspěvek broucek
stř lis 26, 2014 9:15 am

Lépe bych to nenapsala pane Jan :yes
Chci k tomu jen dodat, že včera opět překvapili, s jakou rychlostí reagují na potřeby místních (pražských) občanů a přemalovávali ve směru do Kobylis zebru v levém pruhu na odbočovací pruh směr Ďáblice atd.
Máte, prosím, někdo jiný jakoukoliv reakci, zpětnou vazbu na stížnosti atd? Mám pocit, že si z nás dělají jednoduše řečeno prdel :-(

pesulam
Příspěvky: 1
Registrován: pát led 23, 2015 10:16 am

Re: Rekonstruovaná Ústecká (vjezd do Prahy)

Příspěvek: # 9966Příspěvek pesulam
úte led 27, 2015 7:27 am

Nic jiného, než způsob pražské policie jak inkasovat. Pracuji v Praze a každý den jezdím z Odolené Vody. Tvrzení, že důvodem zúžení komunikace Ústecká je zklidnění dopravy a její převedení na přivaděč D8 je holý nesmysl. 1) nevím jak bych na D8 vůbec najel, když jeden nájezd je ve Zdibech a druhý až u Úžic (u Odolené Vody chybí); 2) Parkuji u metra C Kobylisy, tak proč bych si zbytečně zajížděl. Je to zkrátka celé postavené na hlavu.

Odpovědět